Waarom de beste stuurlui aan wal staan

Van de week had ik er weer vreselijk last van. Je leest iets, kijkt wat de achtergrond van de schrijver is en trekt een bedenkelijk gezicht. Verbaast het jou ook hoe succesvol sommige publicisten en experts in horeca land zijn? Mij wel. Vaak doen ze zelf al jaren niets meer aan uitvoerend werk in horecaland. Toch geven ze horeca adviezen in blogs in vakbladen, literatuur en lezingen. En het meest grappige is: ze worden serieus genomen.

Hoe kan dat toch?

  • De adviezen zijn nogal voor de hand liggend. Het open deuren gehalte van de adviezen is groot. 
  • Het gaat vooral om meningen en niet meetbare resultaten zoals in het personeelsbeleid en gedrag van personeel of eigenaar.
  • Ze houden zich alleen bezig met trends. Als later blijkt dat niet juist zijn, is het altijd nog een gevalletje van: “Niet geschoten, altijd mis”.

consulting chef, horeca adviesbureau, horeca adviseur, consulting chef, horeca adviseur, horeca marketing

En laten we eerlijk zijn: waarom zou je in de ‘modder’ van het horecavak gaan staan, als je met advisering ook aardig kunt boeren. En geen financieel risico hoeft te lopen. Eerlijk gezegd heb ik een beetje een hekel aan dat soort mensen. 

Wat je zegt ben je zelf

Oh ja, voor het geval je nu denkt: jullie geven ook horeca adviezen. Klopt! Wij hebben meer dan 15 jaar chefs- en catering ervaring en werken regelmatig in de keuken. Zo is onze chef onlangs nog een patisserie opleiding gestart. We houden ons bezig met de theorie in conceptontwikkeling en de uitvoering in de keuken, inrichting en marketing. En we staan altijd open voor verbetering. We blijven leren. Vind jij dat ook zo mooi aan het horeca vak?

 

Meer horeca advies: tis gratis ook nog!?

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.