De reden dat ik in 2013 met dit restaurant blog begon, was simpel: Ik probeerde de vragen van mijn klanten, veel chefs en restaurant eigenaren te beantwoorden. Vanuit mijn passie voor de horeca begon ik met dit horeca adviesbureau. Daarom leek het me een goed idee die oplossingen te delen met andere horeca tijgers. Het gaat niet altijd alleen over restaurant, maar ook over andere horeca bedrijven zoals campings, hotels en andere foodservice bedrijven.
Sommige blog artikelen kunnen wat gedateerd zijn. Soms probeer ik ze te updaten. Maar ik heb ondertussen zo veel content geschreven (en heb zoveel klanten), dat dit nagenoeg onmogelijk blijkt. Maar ik vind het wel super als jij dan reageert in de comments. Ik zal proberen het dan te herstellen.
Lees maar lekker raak
- Wat als jouw menukaart niet werkt?Over hoe de consulting chef de menukaart verbetert Met aandacht voor logistiek, team en aansturing, opmaak, uniek en herkenbaar menu
- Maak jij ook deze fouten in jouw take-away menukaart?Hoe zorg je ervoor dat je geen fouten maakt in het opstellen van een take-away menukaart die je voor online bestellen gebruikt.
- Ideeën voor de horeca tijdens coronaHet is natuurlijk een drama wat het Corona virus maatregelen voor de horeca betekenen. Toch zijn er een aantal horeca ondernemers die niet bij de pakken gaan zitten. Welke ideeën hebben deze creatievelingen tijdens corona bedacht?
- Waarom zou je jouw hospitality verbeteren?Wist je dat hospitality verbeteren een eerste stap is naar vaste tevreden klanten en meer omzet? Daarom loont het altijd om wat aan jouw hospitality te doen. Gasten in de horeca vinden naast de kwaliteit van de … Meer lezen
- Zijn jouw klanten ook tevreden terugkerende gasten?Denken jouw gasten dit ook? “Als ik naar mijn lievelingsrestaurant ga – waar ik een tevreden gast ben – dan herkennen ze mij meteen. Van gezicht, dat wel. Want als ik bel en mijn reservering doorgeef … Meer lezen
- Zakelijke gasten en hun wensenHoe vindt de zakelijke gast een restaurant? Steeds meer zakelijke gasten zoeken op internet naar een restaurant. Soms valt de keuze op een erder bezocht restaurant. De manager zoekt of kent een restaurant. Of laat het over aan een … Meer lezen
- Is jouw brigade een nachtmerrie? – Word wakkerJe kunt ze wel: van die jonge lieve mensen die elke zomer weer opduiken in de bediening van een horeca zaak. Die als je een fles Gewurtztraminer van de kaart bestelt, ze 3x aan je vragen … Meer lezen
- Horeca omzet verbeteren met gastrofysicaWel eens van gastrofysica gehoord? Dat is de nieuwe wetenschap die onderzoekt hoe je factoren beïnvloedt die je multizintuiglijke ervaring bij het eten en drinken bepalen. Dus hoe je jouw omzet verbetert. Charles Spence, nu prof … Meer lezen
- 4 Redenen waarom ik kortingsacties zie mislukkenVorig weekend bezochten wij een horeca zaak in Rotterdam. Het is druk in de zaak. Er blijken vooral gasten met een AH kortingsbon te zitten. De eigenaar is er ook, maar lijkt toch niet zo in … Meer lezen