Vers van de pers

Nieuws over Aandacht4all in de pers

Restaurants In De Aandacht

restaurantmarketing, marketeers, adviseur, horeca, consultant, horeca
Fotografie Martijn Gijsbertsen

 

 

 

 

 

 

 

Restaurants In De Aandacht: Afgelopen week kwam ik Alexandra Noij van Aandacht4all (een voller restaurant met minder moeite) tegen. Zij weet alles over het belang van een goede presentatie voor restaurants. Ze kent restaurants van binnen en buiten en met een flink trackrecord geeft ze hierbij de no go’s van restaurant marketing in 2015:

Alexandra, wie ben jij en wat doe je?

ik ben Alexandra Noij, kom uit Amsterdam en ben een echte horecatijger. Ik help restaurants om meer omzet te maken, door te zorgen dat ze online en offline goed in beeld komen en blijven bij klanten. Mijn focus is dat zij top of mind blijven bij hun gasten en daardoor terugkomen in een horecazaak.

Wat kan echt niet meer?

Er zijn tientallen voorbeelden die ik kan opnoemen, maar hier even de ergste.

Offline no go’s voor restaurants: Als je een restaurant binnenloopt en je merkt dat er alleen maar focus is op eten. De toiletten zijn vies, de look is slecht er is geen aandacht aan het interieur gegeven. Ze zijn niet meegegroeid met de veranderde wensen van gasten.

Online no go’s voor restaurants: Nog steeds geen mobiele responsive site hebben en niet online kunnen reserveren. Maar je ziet ook restaurants die bijvoorbeeld emailmarketing doen en dan geen knop plaatsen om door te kunnen pakken (heet ook wel: call to action). Ook heb ik restaurants meegemaakt die hele mooie gerechten maken, die erg lekker zijn… maar lelijke foto’s hiervan publiceren. Zo overtuig je gasten niet!

© 2014 Jennifer Delano. Jennifer Delano is PR agent. Eerder won ze met haar werk een JCI Internet Award en is volgens Viva een van de 400 succesvolste vrouwen van Nederland. Meer informatie: http://www.PRGoeroe.nl. Meer over

beleving, marketing adviesbureau restaurants,
Beleving Magazine, 2014