google recensies, horecamarketing, restaurantmarketin, adviesbureau, amsterdam

Gebruik jij google recensies succesvol?

Baal jij ook van een oude Google recensie die nog over vorige uitbater van jouw horeca zaak gaat? Een tijdje geleden nodigde Google Nederland mij uit een bijeenkomst om meer over hun recensies te vertellen. Toen was het nog niet mogelijk om op een recensie van een gast te reageren. Ik gaf toen ook al aan dat veel restaurateurs daar niet echt blij mee zijn. En wat zie ik nu? Je kunt nu als restaurant manager reageren.

 

googleReviews

 

Wat moet je doen om google recensies te kunnen laten plaatsen door gasten?

  1. Je moet een Google account hebben.
  2. Je maakt een Google + plus bedrijfspagina aan.
  3. Je vult de pagina met goede informatie, foto’s openingstijden.

 

Waarom zijn Google+ recensies belangrijk?

  1. Recensies ondersteunen potentiële gasten bij het maken van de juiste keuze. Zorg dat je positief opvalt.
  2. Recensies dragen bij aan de vindbaarheid van je Google+ bedrijfspagina.
  3. Recensies worden ook steeds vaker in de zoekresultaten getoond.

 

Wat is het voordeel van Google recensies?

google recensies, horeca marketing bureau, horecamarkting, online marketing horeca
Recensie als ‘rich snippets’ die voor meer kliks zorgen. In 2014 afgeschaft.

In tegenstelling tot veel andere reviewsites is het plaatsen van een recensie minder anoniem, omdat het gekoppeld is aan jouw gmail account. Dus de kans op onechte recensies is dan ook hopelijk wat lager hiermee. Als je wilt faken dan kun je natuurlijk speciaal hiervoor een email adres aanmaken. Toch een beetje een gedoe. Komt nog wel eens voor.

Hoe help jij gasten om google recensies te schrijven?

Hier een paar manieren om gasten te vragen of zij een recensie willen schrijven:

  • Je verzamelt emailadressen en stuurt via de mail of via jouw reguliere emailmarketing een uitnodiging sturen voor het schrijven van een recensie.
  • Of je plaatst een verzoek op social media of
  • Je plaatst het onder jouw elektronische handtekening bij jouw eigen email

Bij die uitnodiging voeg je een handleiding toe. Een korte beschrijving hoe het schrijven van zo’n recensie in zijn werk gaat. Inclusief een URL naar je lokale bedrijfspagina.

 

google recensies, recensie, reviews, google, google plus, google+

We zullen doorgaan……….

Als je heel consequent gasten blijft uitnodigen, is de kans groot dat je geleidelijk aan steeds meer Google+ recensies verzamelt. Daarbij groeit het belang van Google Plus steeds meer. Steeds meer Nederlandse gasten maken er gebruik van. Gebruik deze online marketing kans.

 

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.