Tripadvisor & Iens, wat merk jij van de overname?

Dik een jaar geleden kocht boekingssite Tripadvisor onze Nederlandse reviewsite Iens. Tripadvisor was al bezig om naast beoordelingen ook allerlei andere diensten toe te voegen aan zijn site. Tripadvisor biedt al hotel- en vluchtreserveringen, en wil gebruikers ook restaurants laten reserveren. Daarvoor kan het de technologie en het netwerk van SeatMe goed gebruiken. We zijn benieuwd wat er in dat jaar merkbaar veranderd is voor restaurant eigenaren.

 

Tripadvisor nodigt je uit

Het was dus wachten wat de Nederlandse restaurateurs van de overname ging merken. En sinds een paar maanden is het begonnen. Wij zien op TripAdvisor het volgende: Restaurateurs die een vermelding hebben op de site, worden specifiek per email uitgenodigd om gebruik te maken van online reserveren via Seat.me.

tripadvisor, restaurant, restaurants, horecamarketing, horecabranding, trends, ontwikkelingen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reserveerknop

Je krijgt dus een reserveerknop op jouw pagina op jouw recensiepagina. Eigenlijk zoals de bookingsite dat ook als voor hotel en andere accommodatie bieden. Ook betaald trouwens. Zo wordt het belang om hoog in de lijstjes van deze brekingssite te komen, nog hoger.

En inderdaad: het pushen om Seatme te gebruiken is nog pregnanter geworden. Ook met een beroep op meer omzet en minder lege tafels. En Seatme verdient er ook weer aardig aan. Met de bekende 1,5 euro per reservering.

 

En heb jij verder wat gemerkt van de overname?

Reageer gerust in het commentaar veld hieronder. Leuk! We zijn benieuwd.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.