Meer omzet uit de website halen

Waarom een gast niet reserveert via jouw website

Gasten komen op verschillende manieren op de website van jouw restaurant.

Meestal via Google. Misschien een beetje via jullie social media zoals Facebook pagina of misschien via jullie nieuwsbrief.

Of misschien gebruik je Adwords.

Adwords werkt zolang je betaalt, inlinken en dynamic content maken door goede teksten te schrijven zorgt dat je gratis horeca promotie kunt maken. Dat kun je zelf doen of het overlaten aan onze bloggers en copywriters. Meer over adwords?

Hoe je meer reserveringen krijgt oftewel conversie behaalt?

De omzet wordt pas behaald als gasten een reservering plaatsen. Dit noem je conversie. Want als gasten jouw restaurant site sneller verlaten dan dat ze komen, of als ze hun weg niet kunnen vinden, dan is dit nadelig voor het aantal reserveringen.

Weetjes over online zoekende gasten

Gasten kijken gemiddeld enkele seconden naar de homepage. Als ze dan niet kunnen reserveren, haken ze af.

Gasten gaan dan liever naar een restaurant dat dit wel goed geregeld heeft.

Gemiddeld bekijken gasten 5 à 6 restaurants voordat zij boeken. 

Als jouw site niet goed werkt, boeken ze bij een ander restaurant.
conversie optimalisatie

Verhoog jouw online reserveringen

Online reserveren is anno 2016 noodzaak.

Weet jij of jouw website gasten opimaal verleidt? Wij kunnen je helpen met een Scan.

Jouw website en jouw gasten profiteren op alle fronten van de uitkomst van de scan. Tijdens de website scan doorlopen wij je website.

Aandacht4all kijkt in de Website Scan naar:

  • jouw google Analytics om te zien welke pagina’s slecht presteren en waarom
  • het bestelproces, door het zelf te testen als ware wij een gast
  • zoeken naar mogelijke verbeterpunten

 

Het resultaat van de website scan

Wat krijg je met de website scan? Een A4-tje met daarin een groot aantal verbeterpunten zonder turbo- en technotaal, die je direct kunt uitvoeren. Uiteraard helpt Aandacht4all jou hierbij!

Wat biedt de website scan?

  • Analyse reserveringsproces
  • Technische analyse website voor de vindbaarheid
  • Slecht presterende pagina’s en beste verkeersbronnen
  • Relevante zoektermen voor Google bepalen
  • Beoordeling conversie optimalisatie

Als je hierop verbeteringen haalt, ben je als restaurant goed bezig met conversie optimalisatie en zul je meer omzet weten te behalen.